پر کردن خلاء سرمایه‌گذاری در صنعت چاپ با نمایشگاه «IFPEX»

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران همدان گفت: نمایشگاه آینده چاپ ایران علاوه بر ایجاد ارتباط میان مشتری و فعالان صنعت چاپ می‌تواند خلاء هدایت سرمایه‌گذاری را پر کند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه «آینده چاپ ایران»، امین خضریان، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران همدان با بیان اینکه نمایشگاه‌ها پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و فعالان هر حوزه با مشتریان و مصرف کنندگان هستند، گفت: برپایی نمایشگاه‌ها به صنعت و ساختار حوزه‌ای کمک موثری می‌کند و زمینه رشد و توسعه مجموعه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

وی افزود: نمایشگاه‌ها ویترینی برای عرضه و نمایش توانمندی‌های صنایع و مجموعه‌های تولیدی به شمار می‌آیند و در این میان صنعت چاپ از این موضوع مستثنی نیست و به دلیل برخی توجهی‌ها نتوانسته جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

خضریان با بیان اینکه صنعت چاپ نتوانسته نقش خود را به درستی ایفا کند، ادامه داد: به همین دلیل برپایی نمایشگاه‌های تخصصی مثل آینده چاپ ایران نقش موثری در معرفی جایگاه ارزشمند این صنعت هم به کشور و هم کشورهای منطقه ایفا کند.

وی یادآور شد: حضور شرکت‌های بزرگ و اثرگذار در نمایشگاه، شرکت‌های خارجی پیشرو و بازدیدکنندگانی از کشورهای منطقه همگی اثر بسیار خوبی در صنعت چاپ کشور ما خواهد داشت.

خضریان با اشاره به توانمندی‌های صنعت چاپ کشور در حوزه‌های مختلف، توضیح داد: ما در حوزه مسائل تکنولوژیک فاصله زیادی با سایر کشورها نداریم، در این میان برخی جزئیات و ریزه‌کاری‌ها در حوزه‌های دیگر این فاصله را کمتر می‌کند.

وی همچنین به برخی از کشورهای موفق کنونی اشاره کرد و گفت: کشورهایی که طی دهه‌های گذشته فاصله زیادی با ما نداشتند، اما اکنون توانستند فاصله خود را در این صنعت و سایر صنایع از ما بیشتر کنند و سهمی که می‌توانست برای ما باشد را از ما گرفته‌اند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران همدان تاکید کرد: با نگاهی به کشورهای اطراف خود می‌بینیم در صنعت چاپ عملا بسیاری از جایگاه‌ها و حوزه‌های کاری را واگذار کردیم، در حالی که جایگاه صنعت در ایران باید خیلی بیشتر و بهتر باشد.

خضریان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه چاپ باید با برنامه‌ریزی و هدفمند باشد، گفت: باید محوریتی در این صنعت وجود داشته باشد تا سرمایه‌گذاری‌ها را هدفمند هدایت کند، افرادی که توانسته‌اند فضا را بشناسند، حوزه‌های تخصصی را به صورت دقیق هدف‌گذاری کند و با جدیت پیش رفتند همه آن‌ها امروز موفق هستند.

وی بر وجود فرصت در صنعت چاپ برای سرمایه‌گذاری‌های هدفمند تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم این موضوع را در سطح کلان برنامه‌ریزی کنیم به یک محوریت کلی نیاز داریم تا با تکیه به این محوریت علاوه بر تامین نیاز داخلی به بحث صادرات نیز وارد شویم؛ معتقدم که نمایشگاه آینده چاپ ایران علاوه بر ایجاد ارتباط میان مشتری و فعالان صنعت چاپ می‌تواند این خلا را پر کند.

خضریان در این زمینه ادامه داد: این نمایشگاه در کنار دید و بازدید همکاران می‌تواند فضایی فراهم کند که فعالان صنعت چاپ به سمت شناخت بهتر و دقیق‌تر از فضای موجود، ظرفیت‌ها و امکانات حوزه چاپ بروند و اهداف آن محقق شود.

نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

Related News