بازاریابی رایگان از بازارهای صادراتی یکی از اهداف «IFPEX» است

بابک عابدین گفت: یکی از فرایندهای نمایشگاه «آینده چاپ ایران» این است که یک بازاریابی رایگان از بازارهای صادراتی هدف برای تولیدکنندگان بسته‌بندی انجام شود.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه «آینده چاپ ایران»، بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ با اشاره به ویژگی نمایشگاه «IFPEX»، عنوان کرد: بحثی که در روند برپایی این رویداد وجود دارد این است که تلاش کردیم مراکز جریان‌ساز اقتصادی در آن حضور داشته باشند و نمایشگاه نه فقط محل فروش غرفه یا ارائه خدمت از طرف فروشنده به خریدار باشد بلکه زنجیره‌ای از صنایع مختلف در کنار هم قرار بگیرند تا براساس تقاضا و نیاز بازار به تولید محصول بپردازند.

وی در این زمینه توضیح داد: یکی از دیدگاه‌های ما در جریان برگزاری نمایشگاه «آینده چاپ ایران» ایجاد ارتباط بین دو سر صنعت یعنی متقاضی بسته‌بندی و صنعت ارائه‌دهنده یا عرضه کننده بسته‌بندی است، نکته‌ای که تاکنون با حضور صنایع مختلف به ایده ما نزدیک شده است.

عابدین همچنین با اشاره به اینکه صنایع مختلفی متقاضی بسته‌بندی هستند، افزود: جریان‌سازی‌ ما در نمایشگاه به این سمت است که علاوه بر شناسایی نقاط قوت، ضعف‌های موجود نیز شناخته شوند. صنایع متقاضی بسته‌بندی نیازهایی دارند که ممکن است بخشی از این نیازها در ایران تامین شود یا بخشی از آن در ایران وجود ندارد. در این حوزه ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی که کاستی و کمبود وجود دارد، زمینه توسعه فعالیت چاپ را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: بنابراین در آینده چاپ ایران، محفلی ایجاد می‌کنیم که صنایع مرتبط مصرف کننده به ارائه‌دهندگان خدمات چاپ و بسته‌بندی در کنار هم قرار گیرند و با نشست‌های چهره به چهره، مصرف‌کنندگان نیازهایشان را اعلام کنند و فعالان حوزه چاپ نیز به تناسب این نیازها خدمات و کالا ارائه دهند.

عابدین درباره نتایج این دیدارها و جلسات، گفت: فعال حوزه چاپ وقتی به عنوان یک تولیدکننده از نیاز مشتری محلی یا منطقه‌ای خود مطلع می‌شود، سرمایه گذاری را به سمتی هدفمند هدایت می‌کند تا نیاز بازار را رفع کند و نتیجه آن سرمایه‌گذاری سودآور است.

به گفته وی، یکی از فرایندهای نمایشگاه در زمینه عرضه توانمندی‌های صنعت چاپ کشور است اما موضوع دیگر این است که یک بازاریابی رایگان نیز از بازارهای صادراتی هدف برای تولیدکنندگان بسته‌بندی انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در این زمینه توضیح داد: این حرف به آن معناست که وقتی شرکتی محصول دارویی، غذایی بهداشتی و آرایشی به بازارهای هدف صادر می‌کند بازاریابی و بازارسازی، همچنین روند صادراتی ایجاد کرده است، از سوی دیگر از یکسری استانداردها، سلیقه‌ها و نیاز بازار نیز مطلع شده است.

وی یادآور شد: از آنجایی که این مجموعه‌ها چون هزینه کرده و بازاریابی کرده‌اند، وقتی به بخش تولید محصولات بسته‌بندی وصل می‌شوند و سرمایه‌گذاری یا هدف‌گذاری می‌کنند، در اصل چند قدم جلوتر هستند و می‌تواند بر اساس نیاز و سلیقه بازار جلو بروند.

عابدین با بیان اینکه ما در نمایشگاه آینده چاپ ایران صنایع مختلف بسته‌بندی را به ارائه دهندگان و عرضه کنندگان محصولات وصل می‌کنیم، به حضور برندهای معتبر در این رویداد اشاره کرد و گفت: برای نیل به این مقصود ما امسال شاهد حضور مجموعه‌هایی چون غنچه، کاله، سولیکو، امرسان، صنایع برتر غذایی، نان‌آوران، آب دیدی و .. در این نمایشگاه هستیم و معتقدیم که رویدادهای بسیار خوبی در انتظار آینده صنعت چاپ است.

نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

Related News