مدیرعامل چاپ مادرول معتقد است؛ IFPEX باید مشتریان منطقهای را به چاپخانههای داخلی که توان صادراتی خوبی در حوزه چاپ دارند وصل کند و در تقویم نمایشگاهی منطقهای قرار گیرد.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه «آینده چاپ ایران»، حسین احمدی، مدیرعامل شرکت صنایع چاپ مادرول درباره ضرورت برگزاری نمایشگاههای تخصصی در حوزه چاپ، گفت: یک نمایشگاه در حوزه چاپ برای اینکه موفق باشد، باید خود را به عنوان یک رویداد معتبر معرفی کند و به تقویم بینالمللی نمایشگاه چاپ وارد شود، و شرکتکنندگان و غرفهداران آن باید از برندهایی باشند که برای بازدیدکنندگان جذابیت ایجاد کند.
وی در این زمین توضیح داد: چاپ، علیرغم گستردگی بسیار زیادی که دارد اما در بخش تامین ماشینآلات، مواد اولیه و مواد مصرفی، شرکتهایی که میتوانند تامینکننده نیاز مجمتعهای چاپ باشند، در کشور معدودند.
احمدی با بیان اینکه در همه جای دنیا نمایشگاه چاپ محلی برای بازدید چاپخانهداران است، عنوان کرد: چاپخانهدار باید به این رویداد مراجعه و طبق برنامهریزی و اولویتهای کاری که برای خود دارد، برای خرید ملزومات اقدام کند. به همین دلیل وقتی وارد یک نمایشگاه چاپ میشوید، انتظار دارید که چند برند معتبر تولید ماشینآلات، مواد مصرفی و قطعات را در آنجا ببینید.
مدیرعامل شرکت صنایع چاپ مادرول تاکید کرد: این در حالی است که ما در هیچ نمایشگاه چاپی در کشور چنین وضعیتی را شاهد نیستیم و عمدتا نمایشگاههای ما به نمایشگاه چاپخانهداران تبدیل شده است. اگر به نمایشگاههای بزرگ در بروکسل، بمبئی و دوسلدورف نگاه کنیم که برخی دو ساله و برخی چهارساله برگزار میشوند، همیشه با حضور برندهای معتبر بینالمللی از حوزه پیش از چاپ مثل افست، رول، روتوگراور، دیجیتال، پس از چاپ، ماشین تکمیلی و مواد مصرفی برگزار میشوند.
احمدی با اشاره به اینکه طی ماههای گذشته سه نمایشگاه چاپ در کشور برگزار شده است، گفت: برگزاری پی در پی نمایشگاهها، باعث کاهش جذابیت برای برای بازدیدکنندگان میشود؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید که نمایشگاه آینده چاپ ایران چه ویژگیهای جدیدی برای ارائه کردن دارد.
وی با طرح اینکه این رویداد باید آورده و افزودههایی برای شرکتها و بازدیدکنندگان به همراه داشته باشد، یادآور شد: آینده چاپ ایران باید مشتریان منطقهای را به چاپخانههای داخلی که توان صادراتی دارند، وصل کند و کاری کند که در تقویم نمایشگاهی منطقه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت صنایع چاپ مادرول با اشاره به تجربیات مجری برگزاری نمایشگاه، عنوان کرد: برگزارکننده نمایشگاه از جمله معدود افرادی است که ارتباطات بینالمللی قوی و دانش این کار را دارد و به همین دلیل به نمایشگاه خوشبین هستیم. در این میان باید امکانی فراهم شود تا بخشی از کشورهای منطقه از توان و ظرفیت چاپخانههای ما بازدید کنند.
به گفته وی، ما در حوزه تهیه ماشینآلات چاپ، تولیدکنندگان زیادی نداریم و باید جذابیتی در این زمینه برای مخاطبان ایجاد کنیم؛ زیرا در حوزه افست، تولید جعبه آرایشی، بهداشتی و دارویی، چاپ انعطاف پذیر و لیبل توانمندیهای خوبی داریم و شاهد ماشینهای موجود بسیار خوبی هستیم و با تکیه بر این موضوع میتوانیم بازار آن سوی مرزها را در دستان خود بگیریم.
احمدی با طرح این موضوع که ما نسبت به کشورهای همسایه خود سهم کمی در بازار منطقه داریم و باید تلاش کنیم که این سهم افزایش پیدا کند، تاکید کرد: در مجموع معتقدم همه این رویدادها باید به نفع صنعت چاپ باشد تا از دروازههایی که خیلی سخت باز میشوند، عبور کنیم و حرفی برای گفتن در بازارهای منطقهای و جهانی داشته باشیم.5
نمایشگاه «آینده چاپ ایران» 20 تا 23 دی ماه از ساعت 10 تا 19 در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.