رونق فعالیت‌های تجاری فعالان چاپ و نشر با برگزاری نمایشگاه IFPEX

تجربه شرکت‌کنندگان از حضور در نخستین نمایشگاه «آینده چاپ ایران» نشان می‌‌د‌هد این نمایشگاه موفق شده با نگاهی به آینده، مسیر رونق فعالیت‌های تجاری دست‌اندرکاران حوزه چاپ، نشر و بسته‌بندی را برای حضور در بازارهای منطقه‌ای هموار کند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه «آینده چاپ ایران» و به نقل از خبرگزاری ایبنا؛ نمایشگاه آینده چاپ ایران جمعه(22 دی‌ماه) در حالی به پایان رسید که شرکت‌کنندگان با ذخیره جای غرفه خود برای نمایشگاه 1402، برنامه‌ریزی‌ برای حضور پررنگ در این رویداد بین‌المللی را آغاز کردند.
این نمایشگاه سه‌شنبه 20 دی‌ماه فعالیت خود را با حضور 70 غرفه فعال در حوزه چاپ، بسته‌بندی، لیبلینگ، نشر، ماشین‌سازی و مواد اولیه این حوزه آغاز کرد متولیان برپایی این نمایشگاه تخصصی تلاش کردند، با قرار دادن زنجیره‌های فعال در صنعت و با نگاهی به آینده براساس ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی کنند.

برگزار‌کنندگان طی چهار روز برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران با نام اختصاری IFPEX تلاش کردند، شرایطی ایجاد کنند تا فعالان بخش‌های مختلف حوزه چاپ، نشر و بسته‌بندی از نیاز بازار در مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه‌ اطلاع پیدا کنند و سرمایه‌گذاری‌ هدفمندی برای آینده کسب و کار خود داشته باشند؛ فعالیتی با چرخه اقتصادی گسترده که می‌تواند به توسعه صادرات و روابط بین‌المللی حرفه‌ای و تجاری در این صنعت منجر شود.

رویکرد اصلی این نمایشگاه، تقویت زمینه‌های صادرات خدمات و محصولات چاپ و بسته‌بندی به کشورهای منطقه و جهان بود، رویکردی که با برنامه‌ریزی برای دعوت از هیات‌های تجاری و فعالان چاپ و بسته‌بندی کشورهای همسایه تقویت شد.

ما حضور پررنگ اتحادیه‌ها و تشکل‌های مختلف در صنعت چاپ و بسته‌بندی را باید یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه دانست؛ اتحادیه و تعاونی لیتوگرافان، تعاونی چاپخانه‌داران، سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و حمایت نشریات تخصصی حوزه چاپ از این رویداد، همچنین حضور مستمر و گسترده اعضای آن‌ها در نمایشگاه آینده چاپ ایران، زمینه را برای حضور افراد متخصص در این رویداد تخصصی فراهم کرده بود.

برگزاری هشت کارگاه آموزشی تخصصی در موضوعات مرتبط با صنعت چاپ و بسته‌بندی، برگزاری دیدارهای گروهی و رو در رو با فعالان بخش‌های مختلف صنعت و برنامه‌ریزی برای توسعه کسب و کار را نیز باید به دیگر دستاوردهای این نمایشگاه در قدم اول اضافه کرد، نمایشگاهی که برای قرار گرفتن در جایگاه واقعی خود در میان صنف مسیر نسبتا بلندی را پیش رو دارد.

رویدادی که توانست بازدیدکنندگانی از کشورهای ارمنستان، عراق، افغانستان و سوریه و شهرهای زنجان، ابهر، قزوین، کرمانشاه، یزد، آمل، اصفهان، رفسنجان، ایلام، تبریز، خرمشهر، اهواز، سنندج اردبیل، کرج و بوشهر را به سمت خود جذب کند و با نگاه به آینده مسیر رونق فعالیت‌های تجاری دست‌اندرکاران حوزه چاپ، نشر و بسته‌بندی را هموار کند.

Related News